Algorytm rozpoczynamy klockiem START. Na wszystkich otwartych planszach może być tylko jeden taki klocek.
Klocek wprowadzenia informacji do algorytmu. Zmienną może być dowolna litera lub nazwa. Nie wolno stosować polskich znaków.
Aby wykonać działania potrzebny jest klocek obliczeniowy. W nim wpisujemy wszelki działania matematyczne.
Działań może być kilka. Ważne jest by każde z działań było w nowej linijce.
Przechodzenie linijke niżej zapewnia nam kombinacja klawiszy
CTR + ENTER. Obliczenia wykonujemy przy pomocy znaku
:=
a nie = np. i:=i+1
Zapytanie (sprawdzenia) wykonujemy w poniższym klocku. Zank
=
jest zarezerwowany właśnie dla tej opcji. Pozostałe znaki to:
>, <, >=, =<, <> (różny)
Mając jakieś dane wynikające z obliczeń możemy je wyświetlić przy pomocy poniższego klocka.
Należy umieścić komunikta o tym jaka informacja sie wyświetla oraz wpisać nazwę zmiennej, która odpowiada za przechowywanie tej wartości.