Wstęp

Tworzenie obrazów na ekranie, to już coś innego niż zwykłe pisanie. Trzeba najpierw dać rozkaz karcie graficznej do przejścia w tryb graficzny, ustawiana jest wtedy odpowiednia rozdzielczość oraz liczba kolorów, po czym dopiero możemy zacząć rysować posługując się gotowymi zbiorami poleceń, czyli modułami. Natomiast po zakończonej pracy należy powrócić do trybu tekstowego. Jak widać wymaga to pewnych dodatkowych umiejętności, jednak uwierz mi, nie jest to trudne. Sposobów na tworzenie grafiki istnieje co najmniej kilka. Możesz, na przykład, skorzystać z gotowego modułu graph, który jest częścią języka Pascal. Mimo iż jest to wyjście najłatwiejsze, to bynajmniej nie polecam go. Po pierwsze moduł ten jest niewygodny w użyciu (wymaga dodatkowych plików dołączanych do programu), a po drugie jest on dosyć wolny. Na szczęście można sobie poradzić bez niego. Istnieje wiele innych modułów do obsługi grafiki. Obsługują one różne tryby (które będziemy poznawać), jedne działają lepiej drugie gorzej. Jednak aby mieć pełną kontrolę nad tym co się dzieje, najlepiej jest opracować wszystko samodzielnie...